Afvallen? drink suiker!

Wat krijgen we nou. Loop ik voor mijn dieet al maanden thee en koffie zonder suiker te drinken, blijkt dat suiker juist helpt met afvallen. Suiker vermindert de kans om dik te worden aanzienlijk. Ook vermindert het de eetlust. Een Deens onderzoek onder 5200 mannen heeft dat aangetoond. Wie twee suikerklontjes gebruikt per kop en gemiddeld 5 of 6 koppen koffie of thee drinkt per dag, heeft 40 procent minder kans in gewicht toe te nemen dan personen die de dranken zonder suiker drinken. Ik denk dat 5 of 6 koppen koffie per dag niet goed voor je gezondheid is. Dus misschien zijn die dikke mensen wel veel gezonder dan die dunne mensen. Ik blijf gewoon drinken zonder suiker. Het onderzoek is gehouden onder mannen, misschien is het niet zo bij vrouwen. Ik vertrouw het niet.

Lees ook:Rokers, eet chocola!
Lees ook:Plasje voor de leraar
Lees ook:Starbucks op Erasmus Universiteit Rotterdam
Lees ook:Beetje raar: Coffee-coke
Lees ook:Doe mij maar light!

5 Reacties // Reageer

5 thoughts on “Afvallen? drink suiker!

  1. Brasero

    Ik drink mijn koffie ook met suiker, thee zonder of met honing! Ik had al eerder een artikel gelezen in de mens health dat het gebruik van kristal suiker in thee of koffie idd helpt bij gewichts afname.

      /   Reply  / 
  2. Theresa

    Jeetje al die gewichtsafname onderzoeken zijn echt verwarrend steeds! Er zijn echt te vaak dit soort tegenstellende berichten, ik ben het ook zat! Ik vertrouw het ook niet.
    :(

      /   Reply  / 
  3. Melissa

    Ik vertrouw het ook niet. Want hoe komt het dan dat die mensen gewicht verliezen? Misschien sporten die mensen ondertussen ook meer ofzo.

      /   Reply  / 
  4. Chris

    Is altijd hetzelfde met die berichtjes. Een complex wetenschappelijk onderzoek moet gereduceerd worden voor de krant in 1 “aantrekkelijke” slagzin. In de krant heeft men geen ruimte, zin, … om het achterliggende proces uit te leggen met als gevolg dat de mensen nog meer verward zijn dan voorheen.

      /   Reply  / 
  5. Glenn

    Suiker is juist slecht. Je kunt het beste je (eiwitrijke) voeding over meerdere kleinere porties verdelen ipv 3 of 4 maaltijden per dag. Wees verder verstandig met vet (gebruik de juiste vetten) en eet zeker niet vetloos. Vermijd alle koolhydraten met een hoge glycemische index: suiker, snoep, witbrood, pasta,witte rijst. Gebruik de volkoren-varianten. Zorg voor voldoende beweging.

      /   Reply  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>