Klachtenlijn MBO in werking

help!MBO-scholen hebben het zwaar te verduren de laatste tijd. Zo bleek een tijdje geleden dat meer dan 60 scholen hun onderwijs niet goed in orde hadden. Veel studenten zijn ontevreden. Voor deze studenten en hun ouders is er sinds vandaag een klachtenlijn: Ombudslijn MBO.

De klachtenlijn is een initiatief van staatssecretaris van Bijsterveldt van Onderwijs. Vanaf vandaag is alle kritiek van zowel ouders als studenten zelf welkom. Van Bijsterveldt hoopt hiermee beter inzicht te krijgen in de aard van de problemen en wil de klachtenafhandeling in het mbo proberen te verbeteren.

De Ombudslijn MBO heeft als doel de binnenkomende klachten snel af te handelen. Maar uiteindelijk blijft het natuurlijk de verantwoordelijkheid van de desbetreffende mbo-school om de problemen binnen het schoolsysteem op te lossen.

De Jongeren Organisatie Beroepsonderwijs (JOB) werkt samen met de Ombudslijn MBO en geeft advies aan de studenten met klachten. Via JOB is het ook mogelijk een klacht in te dienen.

Bron: Blik op nieuws

Lees ook:Klachtenlijn voor mbo’ers open
Lees ook:Klagen over de sms bij D66
Lees ook:Studenten krijgen extra tijd om ov-chipkaart te activeren
Lees ook:Kinderombudsman opent meldpunt voor thuiszitters
Lees ook:Tevredenheid: studenten geven mbo opnieuw kleine zeven

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>