Stuntelige spel graphics voor Two Worlds II Game Of The Year Edition

Blogger Saskia Boree vond het tijd om weer eens een xBox360 spelletje te spelen, en besloot daarbij het spel Two Worlds II Game Of The Year Edition eens grondig onder de loep te leggen. Het spel stamt uit 2010, en is een rollenspel dat vol magie zit. Of het spel anno 2013 zijn magie tot zijn recht laat komen, is een beetje de vraag.

Wanneer we het spel starten, heb je als speler de mogelijkheid je eigen personage aan te passen, en naarmate het spel vorderd kun je veel aan je wapenuitrustig aanpassen. Naast dat je deze aanpassingen kunt doorvoeren in zwaarden, pijl en bogen, kun je je karakter ook qua magische krachten wijzigen. Nadat het personage is gekozen, wordt het tijd de wereld van Two Worlds II te verkennen. In deze Game Of The Year Edition ga je van start met een gloednieuw hoofdstuk. De wereld binnen deze versie is supergroot, en mag gerust als een pluspunt worden gezien.

Echter tijdens het verkennen wordt je al snel teleurgesteld in de graphics. Deze komen overduidelijk uit 2010 en eerdere generatie spelcomputers. De game gebruikt de kracht van de huidige spellen totaal niet, en tussen het geweld van alle andere uitgebrachte eyecandy voelt dit nogal ouderwets aan. Helaas wordt dit ook niet gecompenseerd met mooie bewegingsanimaties. Deze worden klungelig, lomp en simplistisch uitgevoerd. Hierbij zijn de conversaties te geforceerd, en de dialogen worden er bijna puntsgewijs bij uitgevoerd. Slechts de humor die soms opduikelt tijdens zo’n gesprek tussen de personages houdt je geïnteresseerd. De verhaallijn is zo cliché, dat het bijna kinderlijk opgevat kan worden, en alles wat al in Two Worlds I is gebeurd, gebeurd jammer genoeg eigenlijk ook in zijn opvolger. Daarbij voegt het gloednieuwe hoofdstuk die bij deze versie zit, niets toe. De laatste twee hoofdstukken van Two Worlds II zijn daarnaast wel erg snel uitgespeeld. Het wordt echter ook niet duidelijk of je de goede of kwaadaardige weg in het spel hebt bewandeld, en de queesten geven niet zoals opvallend bij andere spellen een goede of slechte actie mee.

Tijdens het spelen wordt er bemoederd op de kundigheid van de spelers, en vallen de tutorials niet over te slaan. Daarnaast wordt het genot elke vijf minuten verstoord door cutscenes, een scene waar je niet bepaald controle over hebt. We krijgen sterk de indruk dat de makers ervan uitgaan dat men niet weet hoe een tegenstander, met onder andere een knuppel, kan worden verslaan.

De vele tutorials die je niet  over kunt slaan maakt het spel goed voor beginners, maar hoewel Two Worlds II Game Of The Year Edition een roleplay game is, zit je als hoofdrolspeler niet eens in een eigen rol. Dit leidt af, en maakt de verhaallijn moeilijk om te volgen. Doordat de wereld waarin je speelt enorm is, kan Two Worlds II toch de moeite waard zijn. De game is echter niet aan te raden als je gelikte graphics en een meer interessante verhaallijn zoekt.

PlayStation 3: Two Worlds 2 – Game of the Year Edition
Xbox 360: Two Worlds 2 – Game of the Year Edition
PC: Two Worlds 2 – Game of the Year Edition

Tekst: Saskia Boree
Gamehulp: Arnon Hoogerwerf

Lees ook:Dark Souls: Vecht met afschuwelijke demonen en monsters
Lees ook:Een spel met een boodschap
Lees ook:Review Mafia II: “de muziek, de auto’s, het uiterlijk van de gebouwen, het arsenaal aan vuurwapens dat Vito tot zijn beschikking heeft, alles klopt”
Lees ook:Dark Arisen: episch nieuwe uitgave van Dragon’s Dogma
Lees ook:Gamers in de rij voor Call of Duty Modern Warfare 2

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>