bijna 70.000 jongeren gewezen op risico’s van drugs in het verkeer

Nu de herfst zijn intrede doet komt niet alleen de zomer, maar ook het festivalseizoen aan een eind. TeamAlert, dé verkeersveiligheidsorganisatie voor en door jongeren, bezocht maar liefst 38 festivals – waaronder Dance Valley, Extrema Outdoor en Ultrasonic – met de ‘Witte Waascampagne’. De mascotte van de actie, de witte haas, was samen met de voorlichtingsmedewerkers aanwezig om met bezoekers in gesprek te gaan over de risico’s van alcohol en drugs in het verkeer. Met een daadwerkelijk bereik van bijna 70.000 jongeren spreekt TeamAlert van een geslaagd seizoen.

De haas staat symbool voor een veilige, drugsvrije reis. De voorlichtingsmedewerkers vertellen zijn verhaal: de haas werd slachtoffer van een bad trip omdat hij bij een bestuurder in de auto zat die onder invloed van drugs reed. Nu wil hij anderen ervoor behoeden om hetzelfde te ervaren. Aan de haas zijn twee kanten achter een trip te zien: enerzijds kan trippen op een festival heel leuk zijn maar achter het stuur zorgt dit voor een bad trip. De boodschap is dan ook: als je gaat slikken, eerst ff nuchter vervoer strikken. Jongeren konden met de witte haas op de foto wanneer zij beloofden nuchter naar huis te rijden. De foto’s waren naderhand terug te vinden op de website van TeamAlert, waardoor de bestuurder en zijn vrienden nogmaals op de gezamenlijke verantwoordelijkheid worden gewezen.

Cijfers Witte Waas 2013
De witte haas ging ruim 38.000 keer op de foto met festivalbezoekers die massaal beloofden drank- en drugsvrij naar huis te rijden. Naast alle wijsheid werd er ook rekening gehouden met andere behoeften: festivalgangers werkten ruim 300 zakken verse wortels weg en tegen de regen werden in totaal 5.000 poncho’s uitgedeeld. Op deze manier wil TeamAlert leeftijdsgenoten op een leuke manier herinneren aan het plannen van een veilige rit. In de aftermovie van de Witte Waas, te vinden op de website en Facebookpagina van TeamAlert, komen nog één keer alle sfeerbeelden langs van de voorlichtingsmedewerkers en de bezoekers op de festivals.

Lees ook:TeamAlert lanceert Witte Waas Facebook-app
Lees ook:Witte Haas waarschuwt voor drugs in het verkeer
Lees ook:Drop it! De gevaren van afleiding op de fiets
Lees ook:TeamAlert helpt met platform bij keuze rijschool
Lees ook:Zeven dagen geen mobiel achter het stuur

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>