Ouders begrijpen niet wat hun kind voor werk doet

Onderzoek toont aan dat één op de drie ouders niet begrijpt wat hun kinderen doen voor de kost. Daarom introduceert LinkedIn ‘Bring In Your Parents Day’. Dit is een wereldwijd initiatief om de generatiekloof tussen ouders en kinderen te overbruggen

Ouders kunnen een waardevol onderdeel uitmaken van het professionele netwerk van hun werkende kinderen; zij hebben vaak al veel professionele uitdagingen overwonnen en belangrijke lessen geleerd tijdens hun carrière. Één op de drie ouders geeft echter toe niet te weten wat het werk van hun kinderen precies inhoudt en vindt het daarom soms lastig om hen van het juiste loopbaanadvies te voorzien. De ‘LinkedIn Bring In Your Parents Day’ is een ideale gelegenheid om deze kloof te overbruggen door ouders te verwelkomen op de werkplek van hun kind, zodat ze van elkaar kunnen leren.

“Gezien alle nieuwe soorten banen die in de afgelopen jaren zijn ontstaan, is het begrijpelijk dat veel ouders niet weten wat hun kinderen eigenlijk precies voor werk doen”, zegt Anoek Eckhardt van LinkedIn Benelux. “Wij hebben de ‘LinkedIn Bring In Your Parents Day’ in het leven geroepen zodat professionals over de hele wereld hun ouders een kijkje achter de schermen kunnen geven op hun werk en in ruil daarvoor waardevolle lessen en advies van hun ouders kunnen krijgen.’’

Uit wereldwijd onderzoek van LinkedIn blijkt dat 66% van de Nederlandse ouders goed begrijpt wat hun werkende kinderen doen voor de kost, terwijl bijvoorbeeld in Frankrijk maar 29% van de ouders weet van hun kinderen doen. Echter, bijna de helft van de Nederlandse ouders (45%) wil graag meer te weten komen over wat het werk van hun kinderen precies inhoudt. Bovendien denkt 30% van de ondervraagde ouders dat het nuttig voor de loopbaanontwikkeling van hun werkende kind kan zijn als zij beter begrijpen wat ze precies voor werk doen. In Duitsland denkt zelfs 60% van de ouders dat meer kennis over het werk van hun kinderen een positieve invloed kan hebben op hun loopbaanontwikkeling. Beroepen zoals actuaris, social media manager en socioloog behoren tot de top 10 beroepen die ouders wereldwijd het minst begrijpen.

Top 10 minst begrepen banen door ouders in Nederland:

  1. Actuaris (87%)
  2. UI Designer (77%)
  3. Sales executive (71%)
  4. Social media manager (70%)
  5. Data scientist (67%)
  6. Socioloog (65%)
  7. Radiomaker (57%)
  8. Ingenieur (57%)
  9. PR-manager (57%)
  10. Investment banker (53%)

Top 10 minst begrepen banen door ouders wereldwijd:

  1. UI Designer (74%)
  2. Actuaris (72%)
  3. Data scientist (62%)
  4. Social media Manager (61%)
  5. Sub-editor (59%)
  6. Socioloog (52%)
  7. Radio producer (51%)
  8. Public relations manager (50%)
  9. Sport team manager (43%)
  10. Investment banker (43%)

De ‘LinkedIn Bring In Your Parents Day’ vindt plaats in veertien landen; het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten, Frankrijk, Nederland, Zweden, Duitsland, Italië, Spanje, Brazilië, Australië, India, Canada, Singapore en Hong Kong.

Lees ook:Tieners aan hun lot overgelaten op digitale snelweg
Lees ook:Ouders, Facebook en privacy
Lees ook:UWV start met banenmarkten via Twitter – vandaag #TBNN
Lees ook:Social media, de valkuilen en voordelen
Lees ook:Kinderen vinden thuiswerkende ouders maar niets

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>