De favoriete merken zijn…

H&M en Diesel! Van de kleding tenminste. Drieduizend jongeren van 15 tot 30 jaar mochten hun mening geven over verschillende merken voor het Brand Youth Reputation onderzoek. 

De jongvolwassenen beoordeelden de merken op kwaliteit, prijs, overeenkomst met hun identiteit, uniciteit, ethische waarden, de mate waarin ze het merk willen en de mate waarin er over het merk wordt gepraat.

Qua kleding scoorde het merk Diesel ontzettend goed. Zowel in de categorie Jeans als in de categorie Kledingmerken eindigden zij bovenaan. H&M wist de eerste plek te behalen in de categorie Kledingwinkel. Betaalbaarheid blijkt toch behoorlijk belangrijk.

Er zijn ontzettend veel merken en accessoires die beoordeeld kunnen worden. De jongeren gaven de voorkeur aan de beoordeling van de categorieën GSM’s, kledingmerken, kledingwinkels, gameconsoles en frisdranken. Precies de dingen die jongeren gebruiken om hun identiteit mee op te fleuren.

Benieuwd naar het hele rijtje? Kijk dan even hier!

Bron: Knackweekend

Lees ook:Tommy Hilfiger, stijl en kwaliteit
Lees ook:Jongeren vinden duurzaamheid van merken belangrijk
Lees ook:Jongeren vinden Wii het coolste merk
Lees ook:Kleding bepaalt grotendeels slachtoffers pesterijen
Lees ook:Jongeren schamen zich voor merken

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>