Jongeren voor jongeren in het verkeer

Foto: Irene Koster

Foto: Irene Koster

Shockerende, grappige, spannende of saaie spotjes. Als het over veiligheid in het verkeer gaat zijn maar weinig jongeren te porren voor een luisterend oor. Laat staan dat de boodschap van het spotje goed overkomt en dat jongeren zich aan de regeltjes gaan houden. Veilig Verkeer Nederland gaat het anders aanpakken. Ze laten de jongeren zélf een spotje ontwikkelen.

Jongeren zijn een risicogroep in het verkeer. Ze kennen de regels wel, maar toepassen is een tweede. Jaarlijks vallen er 3.400 gewonden en 135 dodelijke slachtoffers onder de doelgroep 16 tot 24 jaar. Vaak zijn het ongelukken waarbij de jongere als enige in de auto zit. Niet zelden is er alcohol of drugs in het spel.

In september 2009 startte de competitie onder de HBO-scholen om een grote, goede campagne te maken tegen hardrijders in het verkeer. Donderdag 28 januari is de finale en zal blijken welk team de beste campagne in elkaar heeft geflanst. Het winnende concept zal als landelijke campagne worden gebruikt.

Bron: Admanager

Lees ook:Shotgun: campagne richt zich op jonge bijrijders
Lees ook:Derde verkeersdoden jonger dan 24 jaar
Lees ook:Voor 25 euro benzine na cursus alcoholgebruik
Lees ook:Verkeer in zicht
Lees ook:Shotgun campagne gericht op jonge bestuurders van start

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>