Steeds meer jongeren kiezen voor sim only

Uit recent onderzoek van GfK Retail blijkt dat Nederlanders steeds vaker een sim only abonnement afsluiten. Deze cijfers worden onderschreven door de onafhankelijke prijsvergelijker in deze markt, Vergelijk Sim Only. Zij zien de vraag naar sim only abonnementen in 2012 met ruim 55% stijgen. In die periode is ook het aandeel van jongeren meer dan verdubbeld.

“Consumenten kiezen vaker voor een losse sim only” aldus Ruud Kok, oprichter van Vergelijk Sim Only. “Mobiele telefoons gaan steeds langer mee, en de toestelkortingen zijn het afgelopen jaar sterk afgenomen.” Daardoor wordt het alleen maar aantrekkelijker om een los abonnement af te sluiten, en met je bestaande toestel te blijven bellen. “Ook zien we steeds vaker dat klanten een los toestel aanschaffen, en daarbij een sim only abonnement afsluiten om de maandelijkse kosten te drukken.” Zeker voor jongeren.

Spelers zoals KPN en Hi, waar veel jongeren klant zijn, stapten recentelijk over op toestellease, waardoor de abonnementen met toestel aanzienlijk duurder werden. Tegelijkertijd stunten prijsvechters zoals Tele2 en Simyo met scherpe sim only aanbiedingen. Daardoor stappen veel jongeren over, en de verwachting is dat deze trend voorlopig nog wel even blijft doorzetten.

Op dit moment zijn er in Nederland ruim 2 miljoen sim only abonnementen actief. Jaarlijks kiest ongeveer 20% van de jongeren voor een sim only abonnement.

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>