Jongeren ergeren zich aan uiterlijk vader; Pimp je pa!

De witte sportsokken in sandalen of schoenen: een bekend fenomeen als het gaat om de kledingkeuze van de vader des huizes. Ruim 7 op de 10 van de jongeren zegt zich wel eens voor hun vader te schamen en vinden dat hij op het gebied van fashion wel wat hulp kan gebruiken. Dat blijkt uit onderzoek van Specsavers onder kinderen van 16 tot en met 20 jaar naar het voorkomen en gedrag van hun vaders.

Verkeerde kleren, slordig haar, een stoffige baard, suffe schoenen of een hopeloos ouderwetse bril. Als de jongeren gevraagd wordt wat zij het liefst aan hun vader zouden willen veranderen, zeggen bijna 1 op de 4 jongeren volmondig dat de kleding en modeaccessoires hiervoor in aanmerking komen. 41 procent vindt dat vaderlief echt iets aan zijn gewicht moet doen en 27,7 procent zou hem het liefst vandaag nog naar de kapper sturen. Behalve voor een slechte kledingkeuze schamen jongeren zich ook voor de indruk die hij probeert te maken (35%) en zijn humor (41%). Ruim de helft geneert zich vooral bij vrienden en 45 procent zelfs ook bij vreemden.

Ondanks alle kritiek die zij moeten verduren, trekt bijna de helft van de vaders zich hier niets van aan. Zo zegt 45,6 procent van de jongeren dat hun vader ervan overtuigd is dat er niets mis is met zijn uiterlijk. 3 op de 10 jongeren zeggen dat hun vader het in vergelijking met andere vaders allemaal wel vindt meevallen. Gelukkig is de redding nabij want Specsavers biedt jongeren de helpende hand onder het motto ‘Pimp je Pa’.

Pimp je pa
Jongeren die vinden dat hun vader wel wat hulp op modegebied kan gebruiken, kunnen hun (brildragende) vader opgeven tot 9 november voor de wedstrijd Pimp je Pa van Specsavers. Op actie-pagina van de Specsavers Facebook specsavers.nl/pimpjepa kunnen zij een foto plaatsen van hun vader. Tom Sebastian, beauty- en fashionstylist voor Specsavers: “Heel vaak is er maar weinig nodig om iemand een fashionable look te geven. Toch zien we in het Nederlandse straatbeeld makkelijk gemaakte ‘fashion foutjes’ zoals witte sokken, hoog water (te korte broekspijpen), een verwassen T-shirt of een foute bril. Met deze wedstrijd maken we iemand blij met een fashionable look inclusief kleding en bril en daarmee benadrukken we dat Specsavers en fashion bij elkaar horen.”

Een professionele jury beoordeelt alle inzendingen en maakt de regionale winnaars op 12 november bekend. Uit deze regionale winnaars wordt een top 3 gekozen. De hoofdprijs is een complete styling-dag voor vader en kind ter waarde van 1.000 euro. Nummer 2 en 3 worden beloond met een waardebon van Hennes & Maurits ter waarde van 100 en 50 euro. Bovendien maken alle deelnemers wekelijks kans op een exclusief jurkje van Spijkers en Spijkers.

Lees ook:Blue monday: 80% Nederlanders wel eens last van dipje
Lees ook:Oogproblemen: drie op de tien kinderen heeft er last van
Lees ook:Zonnebril wordt gebruik om ongestoord te gluren
Lees ook:Pimp my grave, my life of whatever..het is niet toegestaan!
Lees ook:Iedereen front row met de Amsterdam Fashion Week app

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>