Rubriek: Liefde en relaties

‘48 uur van de liefde’ tijdens Pepper filmfestival

Een filmfestival waarbij singles bepalen welke films er worden vertoond: dat is het idee achter de ‘48 uur van de liefde’ die datingsite Pepper in samenwerking met We Want Cinema organiseert op vrijdag 30 augustus en zaterdag 31 augustus. Het Pepper filmfestival opent met de meest populaire film op de Pepper-profielen, de geliefde Franse film

Lees verder...

Te weinig ontmoetingsmogelijkheden voor homo- en transgenderjongeren

In een onderzoek onder 232 lesbische, homo-, bi- en transgenderjongeren (LHBT) geeft slechts 18% aan tevreden te zijn met de mogelijkheden om jongeren ‘in hetzelfde schuitje’ te ontmoeten. Er zijn in ons land diverse en uiteenlopende ontmoetingsmogelijkheden voor LHBT-jongeren, maar er is behoefte aan meer; meer buiten de Randstad, meer reallifeontmoeting, meer zichtbaarheid en meer

Lees verder...

Nederlandse single grootste kans op Duitse vakantieliefde

De helft van de Europese singles had ooit een vakantieliefde. Twee derde van hen trekt er deze zomer op uit, op zoek naar een liefdesavontuur. Dit blijkt uit het LoveGeist onderzoek van datingsite Lexa.nl, uitgevoerd door TNS onder ruim 10.000 singles in Europa. Nederlandse singles maken de meeste kans op een romance met een Duitse

Lees verder...

Second Love gebruikers houden van hun huidige partners

Uit onderzoek van de website Second Love houdt maar liefst 66% van de ingeschreven deelnemers gewoon nog van hun partner. Dit blijkt uit onderzoek onder ruim 1000 deelnemers. Meer dan 38% zou het ook prima vinden als hun partner ook op Second Love ‘aanwezig’ zou zijn. En de vakantiedagen brengen de deelnemers toch liever door

Lees verder...

Humor belangrijker dan uiterlijk bij eerste date

Humor is voor Nederlandse singles veruit het belangrijkste criterium bij een eerste date. Dit blijkt uit het Europese LoveGeist onderzoek van datingsite Lexa.nl, dat werd uitgevoerd door TNS onder ruim 1.500 singles in Nederland. Singles willen in de eerste plaats een plezierige date. De kandidaat moet behalve grappig ook aantrekkelijk zijn en dezelfde normen en

Lees verder...

Reiservaringen maken veel indruk bij eerste date

Ruim 40 procent van de Nederlanders onder de dertig vindt dat reizen iemand extra aantrekkelijk maakt tijdens een eerste date. Dit blijkt uit een landelijk onderzoek van online onderzoeksbureau Peil.nl, in opdracht van Expedia.nl, lokaal en wereldwijd expert op het gebied van reizen. Het onderzoek is uitgevoerd onder ruim 1600 Nederlanders.

Lees verder...

Liefde gaat daadwerkelijk door de maag

Liefde gaat door de maag, zo blijkt uit onafhankelijk onderzoek dat is uitgevoerd in opdracht van Heinz Culinair Ketchup. Wat op het bord ligt, blijkt een grotere spiegel van de ziel te zijn dan menigeen denkt . “Je bent wat je eet” heeft niet alleen een functionele maar ook een emotionele betekenis, zo blijkt. Of

Lees verder...

Lexa.nl wordt gezien als meest betrouwbare datingsite

Lexa.nl is voor de vierde keer op rij uitgeroepen tot meest betrouwbare datingsite van Nederland. Dat blijkt uit het jaarlijkse European Trusted Brands-onderzoek van Reader’s Digest, een internationale media- en marketingorganisatie. Lexa.nl kreeg 35 procent van de stemmen en laat daarmee Pepper.nl en Relatieplanet ver achter zich. Bijna 2.000 Nederlanders deden mee aan het onderzoek.

Lees verder...

Single hoopt liefde te vinden tijdens Koninginnedag

Nederlandse singles houden op Koninginnedag hun ogen en oren goed open voor het geval zij een leuke kandidaat tegenkomen om mee te daten (bijna 60 procent). Nog eens 16 procent zorgt ervoor dat hij of zij er extra leuk uitziet. Onderzoek van datingsite Lexa.nl toont aan dat de wens een potentiële geliefde te ontmoeten op

Lees verder...

Eerste echte zonnestralen zetten aan tot daten

Een zonnige dag zorgt ervoor dat bijna tweederde van de Nederlandse singles meer zin krijgt om te daten. De lente is dan ook het populairste seizoen om op zoek te gaan naar een leuke date. Dat blijkt uit het Europees LoveGeist-onderzoek van datingsite Lexa.nl, uitgevoerd door TNS. Uiteten, een borreltje doen en koffiedrinken of lunchen

Lees verder...

Singles geven positieve impuls aan economie

Singles die regelmatig op date gaan, geven de Europese economie een aanzienlijke impuls. Zij geven het meeste uit aan cafés, restaurants en entertainment (zoals theater en bioscoop), zo blijkt uit het onderzoek LoveGeist van datingsite Lexa.nl, uitgevoerd door TNS. Gemiddeld spenderen singles in Nederland hier jaarlijks 224 euro per persoon aan. De economische crisis heeft

Lees verder...