Jongeren drinken meer door alcohol op tv

Zien drinken doet drinken. Dat heeft gezondheidswetenschapper Renske Koordeman nogmaals bewezen. Jongeren die naar een film keken waarin de hoofdpersonen vaak een glas bier of wijn achterover slaan, pakten zelf ook vaker een alcoholische versnapering.

Twee groepen, dezelfde film (What happens in Vegas) waarvan de originele versie mét veel alcoholgebruik door hoofdrolspelers Cameron Diaz en Ashton Kutcher en de andere bravere versie zonder de vele drinkmomenten. De groep jongeren mochten zelf bepalen hoeveel drank ze uit de koelkast pakten. Wat bleek? De groep jongeren die de originele versie keken pakten maar liefst twee keer zo vaak een nieuw biertje dan de groep die de brave versie keek.

Vrouwen bleken overigens iets minder beïnvloedbaar door de drinkende hoofdrolspelers. Alcohol op tv verbieden zou een oplossing kunnen zijn. Toch ziet de onderzoekster er niet zoveel heil in. “Het hoort er toch een beetje bij”, aldus Koordeman.

Bron: Voxlog

Lees ook:Rise of the Guardians 24 november in de bios! (Win)
Lees ook:Eentje kan toch wel?
Lees ook:Het zonnetje schijnt: tijd voor een terrasje
Lees ook:Seks op je eerste date? Neem dan een biertje!
Lees ook:Warm? neem een biertje!

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>