De Nederlandse jeugd, die volgens het onderzoek gemiddeld 247 Facebook vrienden, 187 Hyves vrienden en 72 volgers heeft op Twitter, deelt het meest op de bank, gevolgd door het bed, 4,5% post het liefst op de wc. De avond is het favoriete dagdeel om online te delen. Wat verder opvalt, is dat jongeren zelf het liefst over de onderwerpen school en uitgaan delen terwijl men van anderen het liefst berichten over nieuws en blunders leest. Ook alcohol heeft invloed op het deelgedrag van jongeren: een kwart van de jongens, tegenover 15% van de meisjes, geeft aan dat ze met alcohol op meer berichten, foto’s en filmpjes delen op social media dan zonder een glaasje.
Delen als een Baas: met meer MB’s nog meer online delen
Om jongeren in staat te stellen naar hartenlust te kunnen delen, start Vodafone vandaag de campagne Delen als een Baas (#delenalseenbaas). ‘We merken dat jongeren steeds meer delen’, aldus Bart Hofker, directeur Consumentenmarkt bij Vodafone Nederland. “Ze delen wat ze doen, wat ze zien, wat ze eten. Altijd en overal. Met onze campagne Delen als een Baas vieren we de creativiteit en het deelgedrag van jongeren. Simpele posts belonen we met buitengewone aandacht. De beste tweet wordt bijvoorbeeld via een ballon de ruimte ingestuurd. En om echt te kunnen delen als een baas, krijgen jongeren met het nieuwe prepaid+ tarief meer MB’s tot hun beschikking.”
Lees ook:Jongeren doen het op de bank, in het ov en op de wc…
Lees ook:Social media niet populair voor liefdesperikelen
Lees ook:Tieners aan hun lot overgelaten op digitale snelweg
Lees ook:Online crap via social media scoort beter dan tv kijken
Lees ook:Twitterbericht Kakhiel heeft ruimte bereikt