Jongeren sms’en zich rot

Foto: Privébezit

Foto: Privébezit

Even bellen of afspreken om bij te kletsen? Niet nodig. Jongeren hebben een ander communicatiemiddel. Namelijk het sms’en. Een op de drie Amerikaanse jongeren stuurt maar liefst honderd sms’jes per dag.

De komst van het sms’en heeft voor jongeren een wereld van communicatie geopend. Uit een studie van het Pew Internet and American Life Project naar de leefgewoonten van Amerikaanse tieners blijkt dat sms´en populairder is dan bellen of berichten versturen via sociale netwerksites. Sommige tieners sms´en nog liever dan dat ze hun vrienden face-to-face spreken.

Wat wil je ook. Driekwart van de jongeren tussen de 12 en 17 jaar heeft een telefoon in bezit. Het sms’en is stil, snel en eenvoudig. Even in de pauze laten weten wat je doet, tijdens het uitgaan waar je bent of thuis wanneer je je verveelt, altijd kun je je vrienden bereiken zonder dat anderen er last van hebben. Of jij van hen.

Het sms-gedrag verschilt wel tussen jongens en meisjes. Zo sturen meisjes gemiddeld tachtig berichten per dag, jongens dertig. Jongens reageren ook trager. Er zit meer tijd tussen twee berichten. Meiden gaan sneller en wanneer zij opeens niets meer sturen zegt dat heel wat over de huidige status van het contact.

Bron: HLN

Lees ook:Als je niets mag, doe je alles
Lees ook:Jongeren doen het op de bank, in het ov en op de wc…
Lees ook:Helft Nederlandse jeugd is Facebook-vrienden met ouders
Lees ook:Jongeren sms’en erop los
Lees ook:Jongeren zoeken zichzelf in vriend

Geen reacties // Reageer

0 thoughts on “Jongeren sms’en zich rot

  1. Pingback: Gratis duizend sms’jes per maand met Blyk | Jongeren

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>