Jongerenblog bij première Iron Man 3; zijn onze BN’ers helden?

Foto LauraIron Man 3 ging maandag in première in de Amsterdamse RAI. Veel bekende Nederlanders waren van de partij. Blogger Yolande Tump stond voor Jongerenblog naast de rode loper en sprak daar met Everon Jackson, Ralf Mackenbach en Laura van Kaam.

Op de loper zelf was het een drukte van jewelste. Bijna alle BN’ers gaven aan heel hoge verwachtingen te hebben van de film en er echt naar uit te kijken. “Ik denk dat het heel spectaculair wordt”, vertelt acteur Everon Jackson, bekend als Bing uit GTST. De acteur zegt zelf helemaal niet te lijken op het personage van Tony Stark in de film. “Ik ben zelf absoluut geen held, daarom houd ik juist van dit soort films.”

Ook Ralf Mackenbach ziet zichzelf niet gelijk als een held. “Ben ik ook een held?”, vraagt hij hardop af. “Om dat te weten kan je het beste mijn Waaghals of Watje interview teruglezen op jullie site.” Waar Ralf wel zeker van is, is dat hij zin heeft in de film. “Er zit heel veel actie in en dat vind ik heel erg vet. Ik houd echt van dit soort films.”

Een deel van de vrouwen liet zich gisteravond nog verrassen voor de film, zoals de winnares van The Voice Kids, Laura van Kaam. Zelf heeft ze de eerste twee delen nog nooit gezien. “Ik laat de film straks gewoon op me afkomen, ik vind het al heel leuk om hier te zijn.” Voor de jonge zangeres is het haar eerste rode loper evenement. “Het is ontzettend bijzonder. Je ziet hier Valerio en Bing van GTST rondlopen en dan hoor je daar zelf opeens ook bij”, vertelt Laura enthousiast.

Het verhaal
Het derde deel van de bekende reeks gaat ook over superheld Tony Stark, oftewel Iron Man. In deze film wordt hij geconfronteerd met een nieuwe vijand die het op hem heeft gemunt. Tony moet vertrouwen op zijn instincten en probeert met man en macht zijn persoonlijke leven te redden. Uiteindelijk blijft er één belangrijke vraag over: Maakt het pak de man, of de man het pak?

Iron Man 3 is vanaf 24 april te zien in de bioscoop.

Tekst en foto’s: Yolande Tump