Red Bull wil dat Red Energy verdwijnt

Red Bull eist dat de rechter de Red Energy-snoepjes verbiedt. Volgens de advocaten van de energydrink zijn de snoepjes een inbreuk op het merkrecht van Red Bull. Dit gaat toch nergens over. Toen ik de verpakking zag deed het me helemaal niet aan Red Bull denken…

Red Bull is vooral bekend geworden doordat de merknaam in het verleden
vaak is beschermd tegen inbraak op het merkrecht. Volgens T. Cohen
Jehoram, de advocaat van Procter & Gamble (van Red Energy), worden de snoepjes onder
de merknaam ‘Vicks Red Energy’ verkocht en is de verpakking in de
kleuren zwart en groen op de markt gebracht. Gedoe om niks dus.

De advocaten van Red Bull zeggen dit: Procter & Gamble profiteert van alle inspanningen die
energiedrankenfabrikant Red Bull de afgelopen jaren heeft gedaan om
haar merk groot te maken.

Op 2 mei is de uitspraak.

Lees ook:Google is meest aantrekkelijke werkgever ter wereld
Lees ook:Inspiratie voor stijlvolle kerstlook!
Lees ook:Red Bull laat man vliegen
Lees ook:Red Bull met cranberry, limoen en bosbessen
Lees ook:‘Tekort studentenkamers wellicht eind 2006 opgelost’

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>